Spoločnosť Skylight Slovakia robila v poslednom období prieskum, či ľudia využívajú internetové obchody. Výsledky nepriniesli žiadne veľké prekvapenie.
Oslovených bolo takmer 400 respondentov a boli nimi ľudia, čo pravidelne využívajú internet na viaceré účely.
Jednotlivé výsledky ukázali fakt, že Slováci využívajúci internet majú ešte značné rezervy v nakupovaní cez toto médium. Napriek tomu, že drvivá väčšina ľudí využíva internetové obchody, tak frekvencia nákupov cez ne nie je pravidelná. Väčšinou ich využívajú len na občasné nákupy, spravidla pri rôznych príležitostiach ako sú Vianoce, narodeniny, výročia, atď. Druhou možnosťou, kedy ľudia využívajú nákupy cez internet, sú nárazové akcie, akou je napríklad zariaďovanie bytu.
Len malé percento ľudí ešte nikdy prostredníctvom e-shopov nenakupovalo a ani sa nechystá.
Z týchto výsledkov možno jednoznačne povedať, že ľudia na Slovensku vyvíjajú pokrok v nakupovaní cez internet, avšak ešte stále sú tu rezervy. Dôvodom sú častokrát nefungujúce alebo neprehľadné obchody. To ľudí odradí a následne si danú vec radšej zakúpia v kamennej predajni.
Preto je dôležitým faktorom pri budovaní internetových obchodov dbať nielen na to, aby bol dizajnovo pekný ale hlavne na to, aby umožnil človeku jednoducho a rýchlo získať informácie o produkte a následne mu umožnil si ho aj zakúpiť bez nejakých zádrheľov.
Na záver treba len dodať, že mať internetový obchod na Slovensku má určite svoj význam a nákupy cez internet majú stúpajúcu tendeciu. Aj keď pomalú ale majú.