reklama

Nenávidená Cirkev

Trocha som sa nudil dnes, tak som si len tak surfoval po nete a preklikol som sa k článku na aktualitách, v ktorom sa píše o tom, že Cirkev odpustila Lenonovi jeho výrok o tom, že Beatles sú slávnejší ako Ježiš Kristus. Nejdem tu obhajovať ani Lenona, ani jeho fanúšikov, ani Cirkev. Skôr ma upútala diskusia k tomuto článku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (352)

Ako som si tak postupne čítal diskusii k článku, tak popravde až mi vrela krv v žilách. To, čo tam písatelia uverejňujú je vážne nemiestne. Namiesto uznania alebo potešenia sa z toho, že Vatikán dokázal odpustiť výrok, ktorý bol nasmerovaný proti Bohu, tak tam ľudia hanobia Cirkev ako sa len dá. Ja netvrdím, že Cirkev je bezchybná, veď aj oni sú len ľudia a ako každý z nás, tak aj ľudia v Cirkvi robia chyby. Či už vysoko postavení predstavení, alebo bežní kresťania. 

Nedokážem pochopiť, kde sa v luďoch berie tolká zlosť. Prečo radšej ľudia nie sú radi tomu, že zase raz niekto niekomu dokázal odpustiť? 90 percent príspevkov je kritika Cirkvi, urážanie a odsudzovanie. Keby som nevedel, čo je Cirkev, nemal o nej "ani šajnu", tak po prečítaní tohto príspevku a diskusie k nej, by som nadobudol vedomie, že Hitler bol "handra" oproti Cirkvi. Že je to nejaká zločinecká organizácia s ktorou sa Bin Ládin, Taliban, Hizballáh a podobní nemožu ani zdaleka zrovnávať. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to smutné, že ludia majú takéto názory zrovna na Cirkev. Ja netrvdím, že Cirkev je bezchybná. Áno, robí chyby. Robí chyby ako každý z nás. Ale je to organizácia a spoločenstvo, ktoré sa snaží robiť tento svet lepším. Snaží sa ukázať ľuďom, ako je možné dosiahnuť spásu, večnú radosť a dokonalé šťastie. Nevravím, že to robia bez chýb. Niekedy je ich aj možno viac, ako by malo byť. Ale Cirkev sa o to aspoň snaží. Na rozdiel od "inteligentov", ktorí vedia len kritizovať a urážať. Prečo radšej namiesto pozerania na to zlé, nepozeráme na to dobré, čo Cirkev robí? A určite toho nie je málo. Žeby už ľudia zabudli vidieť dobro? Alebo už je tento svet taký skazený, že dobro neexistuje? Tomu neverím. Na svete je stále kopec dobra. Tak namiesto hanobenia, urážania a bezdôvodných narážok, by sme sa mohli radšej zamyslieť nad ideálmi Cirkvi a skúsiť ich aplikovať do života. Nie nad chybnými vecami, čo Cirkev robí, ale nad tými dobrými. Lebo hanobiť, urážat a kritizovať vie každý, ale konať dobro už nie je také ľahké.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúsme namiesto hlúpej kritiky Cirkvi sa zamyslieť nad sebou a nad svojím životom. Skúsme namiesto ďalšej kritiky a odsudzovania niečo niekomu odpustiť. Blížnemu, ktorého sme urazili, alebo niekomu, komu sme niečo zlé urobili. Určite to bude lepšie, ako šíriť nenávisť a zlobu a ako kritizovať odpustenie. 

Love&Peace 

Ondrej Chocholáček

Ondrej Chocholáček

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S úsmevom na tvári je život krásny, s úsmevom na srdci ešte krajší :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu